joacadeaarta

Tu, care bine-ai revenit, ramai si pleci doar daca poti!

vineri, decembrie 8

Umbra mea

Aseara umbra mea mi-a vorbit. Mi-a spus despre mine lucruri oribile pe care am refuzat sa le primesc. Ce mi-o fi spus oare, l-am intrebat pe Silviu. Nu mi-a raspuns. Umbra mea incerca.
Am visat un copil. O fetita-copil. Era atat de mica si de moale. Nu avea oase parca, atat de moale era. Nu era fetita mea. Era intunecata, avea parul negru si sprancene groase ce se uneau pe mijlocul fruntii. Eu doar o leganam in brate si simteam o tandrete imensa. Cand s-a trezit si mi-a cautat sanul, instinctul a fost sa o las. Dar apoi mi-am dat seama ca sunt privita si m-am ferit. Am inapoiat-o.
Azi port cu mine o tristete adanca si o neputinta teribila. Sunt aceste femei extraordinare si curajoase. Le citesc in ochi suferinta si nu pot face nimic la fel cum nici pentru mama nu am putut face altceva decat sa exist. Curajul de a exista si curajul de a exista pentru altcineva. Nu am cuvinte si forma pentru a exterioriza neputinta si furia pe care o simt.
As tacea pentru totdeauna dar i-am promis Danei ca va citi un rand de la mine cand va ajunge acasa. Pentru Dana si pentru umbra mea care nu renunta sunt aici inca si nu plang inca. Cand devii motivatia cuiva viata capata rost, sens, culoare, miros, gust, forma, textura, rima, sunet, lumina. Viata mea se indrepta catre un acolo, era verde-mov, mirosea a clatite, avea gust de portocala, era colturoasa, zgrimturoasa, poetic-teatrala, brutal-muzicala si luminoasa. Acum are o folie de protectie.
(Redemption)

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

Stii, m-am gandit la tine azi. Am incercat sa iti vorbesc. Mai mult am ascultat insa si am obosit sa te ascult. Chiar am obosit. Mi-as dori sa nu te mai bazezi pe mine intr-atat. Aduna, te rog, toate hartiile acelea si da-le mai departe. Desparte-te de toate acestea si ia-o de la inceput. Curat, cum zice Simina. Nu te avanta decat daca asta iti doresti cu adevarat. Eu stiu ce iti doresti dar nu iti voi spune, nu iti pot spune daca nu ma asculti. De ce nu iti raspunde nimeni in afara de mine? hmmm?
Si de fapt, de ce astepti raspunsuri din afara ta? Zi! De ce l-ai intrebat pe Silviu? De ce o invoci mereu pe Dana si de ce, de ce petreci atata timp la birou? De ce te ascunzi? De ce esti confuza si de ce sucesti minti? De ce te invinovatesti?
Mi-as dori sa ma auzi, sa ma lasi sa exist si ziua, sa o cunosc pe Dana, sa iau decizii, sa construiesc, sa plang, sa ma lasi sa iubesc... De ce nu ma lasi sa iubesc?

09 decembrie, 2006 01:27  
Blogger DRC said...

Cine esti?!! Fetita?!

10 decembrie, 2006 15:50  
Anonymous Anonim said...

eu cred ca umbra aia a ta esti tot tu, Irino! parerea mea...ma bag si eu...

11 decembrie, 2006 00:27  

Trimiteți un comentariu

<< Home